نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2631
-
الف
+

مصاحبه اختصاصی آی فیلم2 با «تواب آرش» داور مسابقه «نواهنگ»

«تواب آرش» در مصاحبه با آی فیلم2 از سفر به ایران و داوری فصل سوم مسابقه استعدادیابی «نواهنگ» گفت.

«تواب آرش» خواننده مشهور افغانستان در حاشیه برگزاری سومین دور مسابقه «نواهنگ» در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2 درپیوند با برگزاری این مسابقه استعدادیابی خوانندگی و سفر خود به ایران صحبت کرد.

«تواب آرش» که متولد 1355 خورشیدی در هرات می باشد از خواننده های شناخته شده اهل افغانستان و برادر زاده آهنگساز و خواننده مشهور «امیر جان صبوری» است. 

تواب آرش در نیمه راه تحصیل در مکتب ناگزیر به ترک افغانستان شد و شش سال را در مسکو سپری کرد. بعد از مهاجرت به روسیه، با تشویق و راهنمایی برادرانش پا به عرصه فراگیری موسیقی نهاد و پس از آن راهی سویدن شد و دو کنسرت اول او در استکهلم برگزار شد.

تواب آرش

این هنرمند تا کنون در حدود بیست و شش آهنگ و دو آلبوم به نام های «روشنی» و «چای و چلم» منتشر کرده است. 

اولین آهنگ تواب آرش «چشم تو خواب میرود یا که تو ناز میکنی» نام داشت که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

«تواب آرش» در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2 از نحوه ورود خود به دنیای موسیقی صحبت کرد و گفت: در یکی از روزهای 15 سالگی در جمع دوستانم در حال زمزمه آهنگی بودم که با اقبال بالای آن ها مواجه شد و می توانم بگویم آن آهنگ شروع سفر من به دنیای موسیقی بود.

وی در ادامه از اولین آهنگی که اجرا کرده بود یاد کرد و ضمن بازخوانی آن افزود: اولین آهنگ من از ساخته های «میرویس مبتلا» بود؛ هر چند که پنهانت کنم در من هویدا می شوی با این همه پنهان گری تو آشکارا می شوی...

داور فصل سوم مسابقه «نواهنگ» اظهار داشت: به نظر من برای هر هنرمندی این ضرورت است که سبک خود را در عرصه موسیقی پیدا کند و من به دلیل علاقه ای که به پاپ داشتم این سبک را دنبال می کنم.

تواب آرش که هم اکنون در سویدن زندگی می کند در ادامه این مصاحبه درپیوند با نقش هنرمندان مهاجر افغانستان در زنده نگه داشتن موسیقی این کشور گفت: طی سال های اخیر هنرمندان تازه کار و جوان زیادی در عرصه موسیقی افغانستان کار کردند که تاثیر بسیار زیادی بر بازار موسیقی افغانستان و همچنین سطح موسیقی این کشور گذاشتند.

این خواننده مشهور افغانستان همچنین به برگزاری مسابقه استعدادیابی «نواهنگ» آی فیلم2 اشاره کرد و گفت: «نواهنگ» یگانه مکتبی است برای جوانان افغانستانی تا بتوانند استعداد خود را شکوفا کنند و بدون شک این مسابقه در راستای اجرایی شدن این هدف نقشی کلیدی داشت. من از کشور دوست و همزبان خود ایران به خاطر برگزاری این مسابقه تشکری می کنم و باید بگویم ایران مانند کشور خودم افغانستان می باشد و به هیچ وجه خود را در این کشور بیگانه ندانستم.

تواب آرش

وی با اشاره به کیفیت بالای فصل سوم مسابقه «نواهنگ» آی فیلم2 گفت: در فصل سوم اشتراک کنندگان بسیار بااستعدادی داشتیم که شناخت بالایی نیز از برنامه داشتند و داوران برای رای دادن کار سختی را به دوش داشتند.

تواب آرش ادامه داد: 3 سال از برگزاری مسابقه «نواهنگ» گذشت و می توانم بگویم که این مسابقه استعدادیابی رسالت خود را به خوبی ایفا کرده است و من مطمئن هستم اگر این مسابقه استعدادیابی ادامه پیدا کند همچنان موفق خواهد بود.

این خواننده افغانستانی در پایان مصاحبه ضمن ابراز قدردانی از مهمان نوازی مردم ایران به ویژه شبکه آی فیلم2 و تیم تولید مسابقه «نواهنگ» گفت: خوشحال هستم که توانستم با سفر به ایران و داوری فصل سوم مسابقه «نواهنگ» بخشی از تجربیات چندین ساله خود را در اختیار آوازخوان های جوان افغانستانی قرار دهم.

نظر شما
ارسال نظر